یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فروش اینستاگرامی «طلا» ممنوع است

  • کد خبر: ۷۴۲۷۷
  • ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
فروش اینستاگرامی «طلا» ممنوع است
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر اظهار داشت: طلافروشان در حال حاضر موظف به اعمال مالیات بر ارزش افزوده در معاملات هستند و برای حذف این مالیات منتظر دستورالعمل و ابلاغیه سازمان امور مالیاتی هستیم که احتمالا ابلاغ آن، ۶ ماه دیگر خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد کشتی‌آرای درباره کسر هزینه مالیات بر ارزش افزوده که چند روز گذشته از معاملات طلا حذف شد، اظهار داشت: مردم باید توجه داشته باشند که حذف مالیات بر ارزش افزوده از طلا هنوز ابلاغ نشده است بنابراین تا زمانی این قانون ابلاغ نشود، از هزینه معاملات کسر نخواهد شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که قانون جدید ابلاغ و اجرا نشده قانون قبلی به قوت خود باقیست. طلافروشان در حال حاضر موظف به اعمال مالیات بر ارزش افزوده در معاملات هستند و برای حذف این مالیات منتظر دستورالعمل و ابلاغیه سازمان امور مالیاتی هستیم که احتمالا ابلاغ آن، ۶ ماه دیگر خواهد بود.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره گلایه مردم از ابهامات در محاسبه نرخ اجرت انواع مصنوعات طلا گفت: اجرت بستگی به کار دارد برخی از طلا‌ها که ضرافت زیادی دارند، طبیعی است که اجرت بالاتری داشته باشند. اما در مقابل بعضی از مصنوعات طلا ماشینی و سری سازی هستند، برخی دیگر هم سنگین‌تر هستند بنابراین اجرت هر یک با دیگری متفاوت خواهد بود.

کشتی آرای افزود: البته نرخ اجرت با یک فرمول مشخصی محاسبه می‌شود، اما چیزی نیست که مردم عادی آن را فرمول را بدانند. تمام مصنوعات طلا دسته‌بندی شده‌اند و اجرت‌ها مشخص است. به همین دلیل واحد‌های طلا فروشی مداوم و به طور مستمر در حال بازرسی هستند و روز‌های یکشنبه در اتحادیه به تمام شکایات رسیدگی می‌شود. البته شکایات به صورت روزانه هم مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به وجود شکایات از خرید اینترنتی طلا، گفت: تاکید داریم که فروش اینترنتی طلا یا فروش از طریق اینستاگرام ممنوع او خلاف قانون است. البته رصد و شناسایی صفحات ایستاگرامی فروش طلا بسیار سخت است چراکه هیچ آدرس و شماره تماسی وجود ندارد یا شماره تماس‌ها واقعی نیستند یا پس از شناسایی بلافاصله شماره تماس را تغییر می‌دهند. افزایش تعداد صفحات اینستاگرامی یا صفحات اینترنتی فروش طلا تقصیر ما نیست هر چند به طور مستمر درباره تبعات خرید طلا از اینستاگرام هشدار می‌دهیم متاسفانه کسی گوش نمی‌دهد عده‌ای هم متضرر شدند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: مردم فریب ارزان بودن قیمت طلا در فروش‌های اینترنتی را نخورند اینکه می‌گویند اجرت نمی‌گیریم و به همین دلیل قیمتش کمتر از واحد صنفی است، دروغگویی می‌کنند و امکان ندارد فردی طلا را زیر قیمت بفروشد. ساخت هر طلایی هزینه و اجرت دارد مگر اینکه این افراد مدعی، طلا می‌کارند و النگو و دستبند کشت می‌کنند. طلا حتی اگر دست دوم هم باشد مشمول هزینه اجرت می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->